Corporate Branding Forum Blog

På denne weblog publiceres indlæg og kommentarer om strategisk kommunikation og branding.

25.8.08

Visuel identitet i udvikling


Bysted afholder den 4. september et gratis seminar om "visuel identitet i udvikling". Her er programmet:

Design spiller en større og større rolle i virksomhedens strategiske kommunikation. En gennemført visuel identitet kan være med til at belyse mulighederne, når virksomhedensprofil ændrer sig, og nye subbrands, produktbrands eller ydelser bliver til. Men hvordan sikres det, at et identitetsdesign bliver et udviklingsværktøj, der understøtter virksomhedens forandringsprocesser – og ikke blot et snærende sæt designregler?

Dette miniseminar sætter fokus på visuel identitetog på mulighederne, når identitetsdesigneter implementeret, og den løbende brug af designet tager fat. Seminaret er gratis, men kræver tilmelding til bysted@bysted.dk

16:10 Hvor langt rækker designguiden?v/ senior webdesigner, Jesper Fagerlund ogdesignchef, Morten Noer, Bysted.
Om designregler, konsekvens og kreativ frihed hos brugerne. Oplægget tager afsæt i forskellige eksempler på identitetsdesign og ser på, hvordan de kommer til udtryk online.

16:40 Når et brand bliver rebrandetv/ Cirkeline Buron, Corporate Brand Project Consultant, Novozymes.
Skal den være rød eller blå? Alle har en mening om design – også i en virksomhed, der beskæftiger sig med bioinnovation. Hør om Novozymes’ overvejelser, udfordringer og aha-oplevelser i forbindelse med udviklingen, og ikke mindst driften, af en ny visuel identitet.

17:15 Pause og sandwich17:30 Creating Visual Identityv/ designer og forfatter, Quentin Newark, Atelier Works, London.
Quentin Newark’s designløsninger spænder fra et solur til the Houses of Parliament,prisvindende katalogdesign og udstillinger for Tate, til design af bøger, plakater og logoer. Med afsæt i egne arbejder fokuserer Quentin i sit oplæg på den kreative proces i designarbejdet.

18:25 Afrunding

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

En Visuel Identiet bør slå rod i hele virksomhedens organisation, så en virksomheds Visuelle Identitet bør ændres i takt med virksomhedskulturen, kærnekompetencerne samt de bløde og hårde værdier. Det giver mening helt logisk set, at en identitet ændres i takt med indentitets indehaveren.

5:11 AM  

Send en kommentar

<< Home